Valoración del modelo de educación a distancia de la Universidad Autónoma de Nuevo León a partir de la percepción de sus egresados: una aproximación a la identificación de competencias desarrolladas

Experiencias de bachillerato a distancia

Valuation of the Distance Education Model of the Universidad Autónoma de Nuevo León from the Perception of its Graduates: An Approach to Identifying Developed Skills

Alma Elena Gutiérrez Leyton
Facultad de Ciencias de la Comunicación,
Universidad Autónoma de Nuevo León
agutierrezleyton@gmail.com

Rosario Lucero Cavazos Salazar
Directora de Educación a Distancia,
Universidad Autónoma de Nuevo León
lucero.cavazos@uanl.mx

Reyna Verónica Serna Alejandro
Facultad de Ciencias de la Comunicación,
Universidad Autónoma de Nuevo León
rvserna@yahoo.com

Magda García Quintanilla
Facultad de Ciencias de la Comunicación,
Universidad Autónoma de Nuevo León
Magda.garciaq@uanl.mx

Yolanda Ruiz
Facultad de Ciencias de la Comunicación,
Universidad Autónoma de Nuevo León
yruizma@yahoo.com.mx

Gina Elizabeth Vázquez Contreras
Estudiante de la carrera de Psicología,
Tecnológico de Monterrey, Campus Monterrey
ginaevc@hotmail.com

Abstract

In this paper we report results obtained from the pilot instrument designed to follow-up graduates from the distance baccalaureate of the Universidad Autónoma de Nuevo León (UANL). The research aims to identify skills developed by students of distance baccalaureate typifying their academic success strategies in the model and their subsequent insertion into academia and the labor market.

Keywords: ; ;




Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someonePrint this page